TŁUSZCZE W DIECIE

Ostatnim makroskładnikiem niezbędnym w naszej diecie jest właśnie tłuszcz. Kobiety z reguły nie lubią tłustego jedzenia, dlatego 25% to naszym zdaniem wystarczająca ilość. Podobnie jak w przypadku węglowodanów tłuszcz tłuszczowi nie równy.

Na co dzień media i opinia publiczna zalewa nas informacjami na temat wysokiego poziomu cholesterolu. Jednak jego wysoki poziom jej wywołany obecnością złych tłuszczy w diecie. Wszystkie tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, to tak zwane tłuszcze nasycone. Co jest najciekawsze to, aby zaabsorbować złogi tłuszczowe powstałe w naszym organizmie powinniśmy spożywać większe ilości tłuszczy nienasyconych. Te z kolei są pochodzenia roślinnego i regulują pracę układu krwionośnego. Dobre tłuszcze wpływają również pozytywnie na pracę umysłu. Jeden gram tłuszczy to aż 9,1 kcal.

Jeśli nie wiesz, które tłuszcze są zdrowe to istniej prosty sposób, aby to sprawdzić. Zdrowy tłuszcz jest pochodzenia roślinnego i w temperaturze pokojowej zachowuje stan ciekły.

Tłuszcze Nienasycone – Dobre Tłuszcze

  • Oleje roślinne
  • Oliwa z oliwek
  • Tłuszcz pochodzący z ryb
  • Orzechy włoskie
  • Orzechy brazylijskie

Tłuszcze Nasycone – Złe Tłuszcze

  • Smalec
  • Tłuszcze pochodzenia zwierzęcego

Kwestią sporną mogą być tłuszcze zawarte w jajku, ponieważ jest tam bardzo wiele minerałów i mikroskładników. Dlatego nie warto rezygnować z spożywania jaj.

Trener Kobiet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *