WĘGLOWODANY W DIECIE


Węglowodany stanowią podstawę energetyczną dla ludzkiego organizmu, wszystkie warzywa, owoce są właśnie w głównej mierze złożone z węglowodanów. Istnieją oczywiście złe i dobre węgle, dlatego tak ważne jest, aby w naszej diecie znalazły się głownie te dobre. Istotnym parametrem tego składnika jest czas jego przyswajania.

Im krótszy, jest ten czas tym szybciej organizm wydziela insulinę, która powoduje magazynowanie tłuszczów. Najgorszymi węglowodanami są cukry, które powodują wzrost wagi oraz wahania poziomu cukru w organizmie.  Jeden gram węglowodanów to tak samo jak białek 4, 1 kcal.

Węglowodany Produkty

Jeśli nie wiecie jak zidentyfikować dane źródło węglowodanów to możecie skorzystać z indeksu glikemicznego. Za pomocą wartości liczbowych o 0 do 100 klasyfikuje się dany pokarm. Im wyższa jest ta wartość tym większy skok poziomu cukru obserwujemy po spożyciu. Dlatego pożądanymi węglowodanami są te z niskim indeksem. Dieta, którą będziecie układać powinna być oparta na:

  • Warzywach (oprócz ziemniaków)
  • Niektórych owocach
  • Ryżu – najlepiej basmatii
  • Makaronach pełnoziarnistych
  • Kaszach

Unikać należy wszelkiego rodzaju przetworzonych pokarmów oraz cukrów

  • Słodzonych napojów
  • Cukru
  • Ziemniaków
  • Solonych przekąsek
  • Frytek

Trener Kobiet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *