kobieta-trenuje.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

rodzaje aktywności fizycznej
Sport

Rodzaje aktywności fizycznej dla zapracowanych

O korzyściach płynących ze sportu nikogo nie trzeba przekonywać. W dobie dzisiejszych czasów, gdy większość z nas poświęca się pracy zawodowej, ciężko wygospodarować wolną chwilę, aby poruszać się dla własnej przyjemności. Gdy jednak zależy nam zafundowaniu ciału dawki ruchu, możemy to zrobić w zaciszu własnego domu. Oto rodzaje aktywności fizycznej dla zapracowanych.

Bieżnia elektryczna lub rowerek stacjonarny

Te dwa urządzenia wiążą się z wyłożeniem pewnej sumy pieniędzy, ale już po kilku treningach zorientujemy się, że było warto! Jazda na tradycyjnym rowerze lub jogging często uzależnione są od pogody. W czasie opadów deszczu, czy potężnej wichury z reguły nie mamy ochoty na trenowanie poza domem. Korzystanie z siłowni, czy wyprawa do parku wymagają od nas również nakładów czasowych. Przed wyjściem musimy odpowiednio się ubrać, nie wspominając o dojeździe do miejsca docelowego. Zaopatrując się w profesjonalny sprzęt do ćwiczeń aerobowych, takich jak rowerek stacjonarny lub bieżnia elektryczna, możemy odbyć trening bez konieczności wychodzenia z domu! Aby go urozmaicić, ustawmy maszynę przodem do okna lub telewizora.

Skakanka

Nie bez powodu trenował na niej Rocky Balboa! Skakanka to nie tylko gadżet dla dzieci. Może posłużyć także osobom dorosłym. Skakanie na skakance zaliczane jest do typowych ćwiczeń wytrzymałościowych. Pomogą one nam spalić nadmiar kalorii, pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej oraz zwiększyć wydolność organizmu. „Zabawka” ta nie jest droga, a efekty płynące z jej używania są zachwycające. Śmiało skaczmy więc w domu, tylko pamiętajmy o robieniu tego w stosownych godzinach, w przeciwnym razie sąsiedzi nie będą zadowoleni.

Trening interwałowy

Zaletą treningu interwałowego jest szybkie pobudzenie ciała. Nie są nam potrzebne żadne akcesoria sportowe. Wystarczą: samozaparcie i 20 minut wolnego czasu. To świetny sposób na pozbycie się napięć z ciała i odstresowanie. Interwały możemy wykonywać o każdej porze dnia. Gdy pracujemy w domu, niech to będzie nasza aktywna przerwa w wykonywaniu zawodowych obowiązków!

Trening interwałowy to kombinacja ćwiczeń aerobowych oraz ćwiczeń turbo. Każde z nich wykonujemy w innym tempie z różną intensywnością. „Aeroby” trwają średnio 45 sekund i poprawiają krążenie krwi. W ćwiczenia turbo wkłada się zaś całe pokłady swojej siły, ich celem jest zwiększenie tętna. Jedna, interwałowa seria powinna składać się z 20 ćwiczeń robionych naprzemiennie. Optymalna ilość serii to 3. Nie zapominajmy o przygotowaniu ciała do wzmożonej aktywności – krótkiej rozgrzewce i stretchingu na koniec.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *