kobieta-trenuje.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

czy kulturystyka jest zdrowa
Sport

Czy uprawianie kulturystyki jest zdrowe?

Kulturystyka jest sportem, który zapoczątkował w latach 40 jako dyscyplina sportowa. Do dzisiaj kulturystyka jest sportem, który ma całą rzeszę fanów pragnących wyglądać jak Arnold Schwarzenegger.

Czym dokładnie jest kulturystyka?

Ten rodzaj sportu pozwala na ukształtowanie sylwetki za sprawą przyrostu mięśni. Osoby uprawiające kulturystykę dążą do tego, aby dzięki odpowiednim ćwiczeniom zredukować tkankę tłuszczową i wyeksponować tym samym mięśnie. Kulturystyka jest sportem, który wymaga dokładnego przygotowania, dlatego nie jest on polecany osobom początkującym bez trenera.

Czy kulturystyka jest zdrowa?

Sport ten może zaszkodzić tylko wtedy, gdy przesadza się z budową masy mięśniowej lub nie kontroluje się pracy wątroby, serca czy nerek. Oprócz tego przyjmowanie sterydów lub innych przyspieszaczy wzrostu tkanki mięśniowej może doprowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem.
Żadnego ryzyka natomiast nie stanowi kulturystyka oparta na indywidualnych ćwiczeniach oraz diecie.

Jak należy zacząć swoją przygodę z kulturystyką?

Osoby początkujące powinny zasięgnąć porady trenera, jednak w przypadku kiedy chcemy na własną rękę osiągnąć zamierzony efekt, powinniśmy pamiętać o kilku zasadach:
– w pierwszej kolejności warto przygotować plan treningowy
– przed każdym treningiem należy zrobić rozgrzewkę
– podczas treningu nie wolno podnosić zbyt dużych obciążeń, jeśli nie
jesteśmy do tego odpowiednio wytrenowani.
– ćwiczenia należy wykonywać regularnie
– warto zadbać o odpowiednią dietę
– podczas budowania masy mięśniowej warto przyjmować
suplement diety w postaci białka
– trening należy co jakiś czas zmieniać
– wszystkie ćwiczenia trzeba wykonywać dokładnie i powoli
– należy korzystać tylko z odpowiedniego sprzętu

Jak powinien wyglądać trening na masę mięśniową?

Trening na masę powinien być oparty przede wszystkim na ćwiczeniach, do których zaliczyć możemy:
– wyciskanie
– przysiady z obciążeniem
– wyprosty ramion
– uginanie ramion
Każdy trening warto, aby zaczynał się od ćwiczeń dużych partii grup mięśniowych jak np. grzbiet czy klata.
Takie ćwiczenia należy powtarzać seriami po ok.10 razy podczas jednego treningu, jednak w przypadku kiedy chcemy, aby nasza sylwetka nabrała imponującej masy mięśniowej, oprócz regularnych ćwiczeń ważna jest nadwyżka kaloryczna oraz odpowiednia dieta.

Pamiętajmy, aby wykonywać tylko takie ćwiczenia, które nie stanowią zbyt dużego obciążenia, ponieważ może się to przyczynić do powstania poważnych urazów kręgosłupa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *